Skip to content Skip to footer

Το σύστημα ISO 22000 του 2018, αποτελεί μία συστηματική προσέγγιση στην αναγνώριση, την εκτίμηση της επικινδυνότητας και της σοβαρότητας, καθώς και τον έλεγχο των μικροβιολογικών, χημικών και φυσικών κινδύνων που σχετίζονται με όλα τα στάδια παραγωγής ενός τροφίμου, από την ανάπτυξη και τη συγκομιδή των πρώτων υλών μέχρι την τελική κατανάλωση του προϊόντος.

Το σύστημα ISO 22000 είναι ένα προληπτικό σύστημα διασφάλισης της ασφάλειας στα τρόφιμα, το οποίο προλαμβάνει τους κινδύνους και αναγνωρίζει τα Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου στα οποία μπορούν να ελεγχθούν οι πιθανοί αυτοί κίνδυνοι.

Η εφαρμογή του συστήματος ISO 22000, εκτός από την εγγύηση για μεγαλύτερη ασφάλεια στα παραγόμενα τρόφιμα, συμβάλλει στην καλύτερη αξιοποίηση των οικονομικών πόρων της επιχείρησης και στην γρηγορότερη ανταπόκριση σε πιθανά προβλήματα. Επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει τη διαδικασία των επιθεωρήσεων από τις Κρατικές Υπηρεσίες και τις διεθνείς αρχές.

Εγκατάσταση ISO 2200:2018

  • Καθορισμός Στόχων και Δημιουργία Ομάδας Ασφάλειας των τροφίμων.
  • Συλλογή Δεδομένων Προϊόντος.
  • Προσδιορισμός Χρήσης του Προϊόντος.
  • Κατασκευή του Διαγράμματος Ροής Διεργασίας και Επιβεβαίωση Διαγράμματος Ροής.
  • Ανάλυση επικινδυνότητας και Προσδιορισμός Προληπτικών Μέτρων, Προαπαιτούμενων Προγραμμάτων και των Κρίσιμων Σημείων Ελέγχου (CCPs).
  • Καθορισμός των κρίσιμων Ορίων.
  • Θεσμοθέτηση Διαδικασιών Παρακολούθησης των CCPs και Θεσμοθέτηση Διαδικασιών Διορθωτικών Ενεργειών.
  • Θεσμοθέτηση Διαδικασιών Τεκμηρίωσης του Συστήματος.
  • Θεσμοθέτηση Διαδικασιών Επαλήθευσης του Συστήματος (Δοκιμαστική Εφαρμογή).
  • Πιστοποίηση του συστήματος από εγκεκριμένο φορέα.

To ISO 22000 βοηθάει τις επιχειρήσεις:

  • Να ενσωματώσουν και να βελτιώσουν τις εσωτερικές διαδικασίες που απαιτούνται για να παρέχουν με συνέπεια ασφαλή τρόφιμα.
  • Να παρέχουν εμπιστοσύνη στους πελάτες και άλλους ενδιαφερόμενους ότι η επιχείρηση έχει την ικανότητα να ελέγχει τους κινδύνους ασφάλειας των τροφίμων και να παρέχει ασφαλή προϊόντα.
  • Να παρέχουν ένα μέσο για τη συνεχή βελτίωση που διασφαλίζει ότι το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων είναι αναθεωρημένο και ενημερωμένο, έτσι ώστε όλες οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την ασφάλεια των τροφίμων να βελτιστοποιούνται συνεχώς αποτελεσματικά.
  • Διασφαλίζoυν ότι υπάρχει επαρκής έλεγχος σε όλα τα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων για την πρόληψη της εισαγωγής κινδύνων στην ασφάλεια των τροφίμων.

Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας κατά τα πρότυπα του ISO της σειράς 9001 του έτους 2015 αποτελεί ένα διεθνές αναγνωρισμένο πρότυπο για την διαχείριση ποιότητας των επιχειρήσεων. To ISO 9001:2015 αποτελεί επιχειρησιακό μοντέλο που εφαρμόζεται πάνω στις υπάρχουσες διαδικασίες παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών μιας επιχείρησης διασφαλίζοντας σταθερότητα στην ποιότητα που προσφέρει.

Το πρότυπο μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε οικονομική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από το μέγεθός της, τον αριθμό του προσωπικού της, το τι προϊόντα ή υπηρεσίες παράγει, το αν πρόκειται για κρατική επιχείρηση, ιδιωτική ή δημόσιο φορέα κλπ. Έχει πρακτική εφαρμογή σε όλες τις επιχειρήσεις, όπως μεταποιητικές, τεχνικές, παροχής υπηρεσιών, τουριστικές, ελεύθερους επαγγελματίες κλπ.

Οι σύμβουλοι μας είναι στην διάθεση σας να συντελέσουν στην συμμόρφωση της επιχείρησης σας με το ευκολότερο τρόπο, εφαρμόζοντας ένα σύστημα φιλικό προς την επιχείρηση το οποίο θα προσθέσει πραγματική αξία.

Εγκατάσταση ISO 9001:2015

Α. Διάγνωση υφιστάμενης κατάστασης

  • Ανασκόπηση της υφιστάμενης κατάστασης με στόχο την επιβεβαίωση των σημείων που απαιτείται προσαρμογή της λειτουργίας της επιχείρησης συμφώνα με τις απαιτήσεις του προτύπου.
  • Καθορισμός και ενημέρωση του Υπεύθυνου του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας από την επιχείρηση.

Β. Στάδια ανάπτυξης του Συστήματος διαχείρισης ποιότητας κατά τα πρότυπα του ΕΛΟΤ ΕΝ ISO της σειράς 9001 του έτους 2015.

  • Σύνταξη των εγγράφων με βάση τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 9001:2015.
  • Εγκατάσταση και Εφαρμογή του ΣΔΠ. Με την ολοκλήρωση του 1ου σταδίου, γίνεται η εγκατάσταση και η εφαρμογή του ΣΔΠ. Ο Υπεύθυνος και όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό της επιχείρησης εκπαιδεύεται για την ορθή κατανόηση του ΣΔΠ και την άρτια εφαρμογή του.
  • Επίβλεψη εφαρμογής των εγγράφων και προδιαγραφών του συστήματος ποιότητας ISO 9001:2015 έως το χρόνο πιστοποίησης από τον Φορέα Πιστοποίησης – βελτιώσεις και τροποποιήσεις του συστήματος. Εσωτερική Επιθεώρηση για τον εντοπισμό αδυναμιών του Συστήματός Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ).
  • Παρουσία και υποστήριξη κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης Πιστοποίησης. Συμμόρφωση σε πιθανές παρατηρήσεις διορθωτικών ενεργειών που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης.

Ενδεικτικά πλεονεκτήματα από την ορθή της χρήση του ISO 9001:2015

  • Ικανοποίηση πελατών.
  • Βελτίωση ανταγωνιστικότητας.
  • Βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης.
  • Συμμετοχή σε διαγωνισμούς του δημοσίου.
  • Εστίαση και κατανόηση των αναγκών του πελάτη.
  • Αύξηση της παραγωγικότητας και αποδοτικότητας.
  • Σταθερή ποιότητα υπηρεσιών και τελικών προϊόντων.
  • Τεκμηρίωση του ποιοτικού προφίλ της εταιρίας σας.
  • Μείωση του κόστους παραγωγής, προστιθέμενη ανάπτυξη.
  • Βελτίωση της ποιότητας και της αξιοπιστίας των υπηρεσιών ή των παραγόμενων προϊόντων.
  • Παροχή μεγαλύτερων ευκαιριών στις πωλήσεις και στην προώθηση προϊόντος / υπηρεσίας.
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order.When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways:To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs)To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested.To administer a contest, promotion, survey or other site featureTo send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information.We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential.After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain informationWe use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business.If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service.Google AnalyticsWe use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions.We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you.To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section.After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’.Logging in using social networking credentialsIf you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information.If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information.If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings